Subject: FW: Nõusolekud veeloa taotluse jaoks Mälivere viadukt
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Thu, 7 Nov 2024 14:46:51 +0200

Tere

Palun registreerida minule täitmiseks

Delta viit 7.1-2/24/18191-2

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Agnes Saks <[email-masked]>
Sent: Thursday, October 31, 2024 2:07 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Cc: Christina Vohla <[email-masked]>; Andre Mägi 
<[email-masked]>
Subject: RE: Nõusolekud veeloa taotluse jaoks Mälivere viadukt

Tere taas!

Vabandan, edastasin vale faili. Nüüd manuses TRAM-i poolt Rapla I 
ehitustegevuseks antud kooskõlastus.

Nagu telefonis rääkisime, parandatud veeloa taotlust ei ole võimalik 
KOTKAS-e avalikust vaatest Teil näha. See ilmub sinna pärast seda, kui oleme 
taotluse uuesti ära esitanud, mida aga omakorda saame teha alles siis, kui 
vastavad kooskõlastused on olemas. Hetkel oleks meil siis vaja TRAM-i poolt 
kooskõlastust veeloa taotlemiseks vaid ühele kinnistule, milleks on - 
66801:001:1929.

Selgitasite, et kinnistu on üsna väike, mistõttu TRAM-i hinnangul vee 
immutamine selle kinnistu piires ei ole teostatav. Lisan omapoolse 
selgitusena veel(kord) nii palju, et vee ärajuhtimist teostame vastavalt 
vajadusele ja võimalikult lühikese perioodi jooksul ning kui kinnistule pole 
meil ka pinnasevalle tekitatud, siis vee immutamist me seal ka ei teosta. 
Hetkel oleks meil aga soov kogu töömaa veeloas nõnda piiritleda, et 
kinnistud, mis ehitustegevuse alla õiguspäraselt jäävad, on meil ka vastava 
tegevuse jaoks kasutatavad.

Kui selline kooskõlastus pole aga TRAM-i hinnangul olemasoleva info põhjal 
võimalik, palume siiski kooskõlastust nendeks teisteks tegevusteks 
(põhjaveevõtt (st kui kaevikusse peaks seda imbuma) ja kaevikusse tekkiva 
pinna- ja põhjavee ärajuhtimine viadukti ümbruse kraavide kaudu), mis 
tagaksid meile võimaluse viadukti ehitust ka reaalselt edasi planeerida ja 
teostada.

Ette tänades ja vastust ootama jäädes,

Agnes Saks

keskkonnaekspert

+372 53310352

Verston Eesti OÜ

From: Agnes Saks
Sent: neljapäev, 31. oktoober 2024 07:15
To: Laur Kõiv <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Christina Vohla <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Andre Mägi 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Nõusolekud veeloa taotluse jaoks Mälivere viadukt

Tere

Tänan Teid kirja eest ja telefoni teel teemat selgitamast!

RB ehituseks Rapla I lõigule on TRAM väljastanud manuses oleva vastuskirja, 
oleme hetkel eeldanud, et sama võiks kehtida ka Rapla II ehituslõigu puhul. 
Lisaks manuses fail, kuhu on toodud nimekiri viaduktidest ja nendega seotud 
kinnistutest. Eraomandis oleval maal ei tegutse me ilma omaniku nõusolekuta 
ja/või enne selle võõrandamist.

Täiendavaid arvutusi meil veehulga osas tehtud pole, kuna ei ole ette näha, 
et tegevuse käigus tekiks kaevikusse rohkem põhja-või pinnavett kui mõne muu 
viadukti ehituse korral. Vee immutamist plaanime esmalt kasvupinnase 
vallidesse ning ainult töömaa piires. Kui selleks jääb väheseks, suunatakse 
vesi Rail Baltica põhitrassi külgkraavidesse, kuhu paigaldame ka 
setteekraanid voolu aeglustamiseks ning sette kinnipüüdmiseks.

Katastritunnused kontrollisin üle ning tõepoolest on meiepoolses esimeses 
kirjas viga. Nagu öeldud, on meile ehitamiseks ette nähtud kasutada kogu 
töömaa, mistõttu me ei soovi hetkel välja tuua konkreetseid kinnistuid, kuhu 
vett suunama hakkame, kuna see võib muutuda vastavalt vajadusele (ja 
väljapumbatava vee mahule).

Märkus kaevude osas – mõju kaevudele, sh nimetatud puurkaevule, on hinnatud 
KMH käigus, kus pole tegevuse mõju kaevule peetud oluliseks (st mõju 
hinnatud neutraalseks). Sellest lähtuvalt ei ole me pidanud vajalikuks 
nendes kaevudes täiendava seire teostamist. KMH-ga ettenähtud kaevudes aga 
seirame heljumi ja naftasaaduseid ning täiendavad veekaitsemeetmed on 
kirjeldatud meil ehitusobjekti keskkonnakavas.

Loodan, et sellest infost praeguseks piisab!

Lugupidamisega

Agnes Saks

keskkonnaekspert

+372 53310352

From: Laur Kõiv <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: teisipäev, 29. oktoober 2024 16:53
To: Agnes Saks <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Christina Vohla <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Nõusolekud veeloa taotluse jaoks Mälivere viadukt

Tere

Tänan edastatud materjalide eest, kuid palume täpsustada, kuidas toimub 
Transpordiameti maaüksusel vee pumpamine ning kuhu antud vesi pumbatakse 
(immutusala või kraav). Palume juurde ka vastavat plaanimaterjali 
(asendiplaan, profiilid), kus on kajastatud vastavalt mõõtmetele ja 
konstruktsioonile immutusala, samuti kui suure mahutavusega on immutusala 
jne.

Lisaks palume juurde, ka pädeva spetsialisti hinnangut ning arvutusi vee 
imbumise osas, sh kui kiiresti väljapumbatav vesi ning mis koguses antud 
alal imbub. Kas väljapumbatava vee immutamine antud alal on üldse võimalik?

Lisaks juhme tähelepanu, et allpool kirjas mainitud katastriüksused ei 
kajastu Keskkonnaloa taotluses T-KL/1025333. Palume täpsustada ja 
kontrollida, kas antud katastriüksused peaksid kajastuma ka keskkonnaloas ja 
milliseid tegevusi antud katastriüksustel on täpsemalt planeeritud antud 
keskkonnaloa raames.

Samuti lisame juurde, et katastriüksuste 66801:001:1965 ja 66801:001:1934 
volitatud asutus ei ole Transpordiamet.

Lisaks juhime tähelepanu, et Transpordiameti poolt väljastatud 13.06.2024 
Tee ehitusloas nr 1.1-3/24/483 „Rail Balticat ületava riigitee 15 
Tallinna‒Rapla‒Türi tee km 34,5-35,3 asuva lõigu ümberehitamiseks, Mälivere 
viadukti rajamiseks“ ja KMH eelhinnangus on sätestatud vastavad tingimused 
pinna- ja põhjavee osas sh „Kui ehitusobjektil ilmneb põhjavee 
ümberjuhtimise vajadus, siis tuleb tööde käigus hinnata põhjavee alandamise 
võimalikku mõju ka puurkaevule PRK0013836 ning võimalikele läheduses 
asuvatele salvkaevudele. Lisaks on soovitatav antud kaevudes teostada ka 
ehituseelset seiret, et oleks võimalik hinnata, kas ehitustegevusega on 
kaeve mõjutatud.“

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Agnes Saks < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Wednesday, October 23, 2024 5:49 PM
To: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Cc: Birgit Kasela < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: FW: Nõusolekud veeloa taotluse jaoks

Tere

Täname kiire tagasiside eest!

Nimetatud veeloaga taotleme luba kogu Rapla II lõigu (Mälivere-Kuku) 
tegevuste jaoks, mis võivad mõjutada pinna- või põhjavett. Luba taotleme 
põhiprojektide info põhjal, mille sisendina peame olema mh valmis viaduktide 
ehitusel kaevikust sademe- (ja põhja)vee väljapumpamiseks ning kuna välja 
pumpamine toimub kas pinnasesse või ümbritsevatesse kraavidesse, mis aga ei 
kuulu meile, siis nõuab KeA meilt selleks maaomanikelt täiendavaid 
kooskõlastusi.

Mälivere viadukti (piketaas 2+900) ehitusega plaanime alustada 2025. aasta 
kevadel, kuid ehitusluba selleks on alles ettevalmistamisel. Veeloaga 
taotleme luba kaevikust vee väljapumpamiseks pinnasesse (tõenäoliselt 
kasvupinnasest moodustatud vallidesse), mis jäävad töömaa piiridesse.

Veeloa taotluse (millele viimase tagasiside saime) ja täiendava info leiab 
<https://kotkas.envir.ee/permits/public_document_view?search=1&applicant=verston&proceeding_public_status=YM&document_id=137998> 
siit. Panin manusesse ka Mälivere viadukti põhiprojekti. TRAM-i poolne 
nõusolek võib olla vormistatud teile sobivalt (st kindlat vormi selleks ette 
nähtud pole).

Kui on täiendavaid küsimusi, võite ka minu poole pöörduda!

Ette tänades

Agnes Saks

keskkonnaekspert

+372 53310352

From: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: kolmapäev, 23. oktoober 2024 13:17
To: Birgit Kasela < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE: Nõusolekud veeloa taotluse jaoks

Tere

Palume täpsustada, mille jaoks nõusolekut soovitakse.

Palume esitada vastavad dokumentatsioonid (plaanimaterjalid, seletuskirjad 
jne), kus nähtub millist vett kuhu juhitakse ning milliseid rajatisi 
ehitatakse.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Birgit Kasela < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Monday, October 21, 2024 11:21 AM
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: Nõusolekud veeloa taotluse jaoks

Tere!

Olen Birgit Kasela Verston Eesti OÜ-st ning kirjutan Rail Baltica Rapla 2 
objekti veeloa taotluse asjus.

Nimelt oleks meil vaja saada maaomanikelt rajatiste ehitamiseks ning 
vajadusel põhja-, pinna- ja sademevee ärajuhtimiseks nõusolekud.

Viadukt, mis jääb maantee nr 15 trassile ning mille kohta luba küsiksin on:

Mälivere viadukt (katastri nr. 66801:001:1965; 66801:001:1929; 
66801:001:1934; 66801:001:1928; 66801:001:1930)

Tervitades,

Birgit Kasela
Objektiinsener

+372 53412631

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.